Skip to main content

Olssons Gatukök och Godiskällar'n – två typiska medlemmar

agarna utanforagarna bra

I den tidning som ges ut idag kan du bland annat läsa om Olssons Gatukök i Landvetter och Godiskällar'n i Sandared.
Av medlemmarna i Convenience Stores Sweden är cirka 35 procent enskilda företagare som inte är med i någon kedja. Här är medlemskapet extra viktigt och för många en förutsättning för att kunna få lönsamhet i kortavtal, försäkringar, hygienavtal med mera.
- Dessutom har de alltid någon att vända sig till för att få hjälp med allt från juridiska frågor till sådant som rör säkerheten i verksamheten, säger Maria Mannebratt, Key Account Manager i vår branschorganisation.

Marjan och Gazi på Godiskällar’n blev medlemmar just av de uppräknade skälen och anger kortinlösenavtalet som det allra bästa.

- Som det är konstruerat är det perfekt för oss som har extremt mycket köp på låga belopp, säger de och berättar att de just nu också tittar på att byta till Convenience Stores Swedens företagsförsäkring.

- Vi har också engagerat oss i Region Väst där man får tillfälle att möta kolleger och utbyta erfarenheter.


Tjänar mycket

Mats Olsson på Olssons Gatukök i Landvetter var tidigare medlem i Sibyllakedjan som kollektivt anslutit sina restauranger till Convenience Stores Sweden. När han bestämde sig för att stå på egna ben i samband med ombyggnationen av sin rörelse, tappade han en massa service och tjänster som han fått genom Sibylla.

- Dessbättre kunde jag ju gå med i Convenience Stores Sweden som enskild medlem och det har varit guld värt. Både med kortinlösen och försäkring samt inte minst med appen för egenkontroll. Jag vill påstå att jag tjänat mycket på det här medlemskapet, säger han.


Många förmåner

Maria Mannebratt menar att även om Godiskällar’n och Olssons Gatukök har utnyttjat flera av förmånerna, så är det många som inte har riktigt koll på vad medlemskapet innebär.

- Man går kanske med bara för en sak, men blir sedan glatt överraskade när man upptäcker att det finns många andra russin att plocka ur kakan.

Bästa sättet att plocka dessa är att gå in på hemsidan och läsa om alla förmåner. Det gör man lätt här om man inte är medlem: https://conveniencestores.se/medlem/medlemsformaner

Är man medlem har man tillgång till intranätet som man loggar in på med de sex första siffrorna i sitt organisationsnummer. Då hamnar man här: https://conveniencestores.se/mina-sidor/medlemsinformation

Det går också alldeles utmärkt att höra av sig per mejl eller telefon.

- Både jag och min kollega Susanne Ankarkrans längtar efter att få hjälpa till, avslutar Maria.

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
08-505 970 30