Skip to main content

Bra exempel på kreativt samarbete i coronatider

img 9945

7-Eleven och Niklas Ekstedt har snabbt satt ihop ett samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta riktigt god mat, trots coronavirusets påverkan. Både Niklas Ekstedt, (kock) och Glenn Lundkvist, (franchisetagare för 7-Eleven Humlegårdsgatan), ville göra något för alla de kunder som inte längre kan vara ute och njuta av det kvarteret har att erbjuda.

I vanliga fall driver Niklas och Glenn sina respektive verksamheter på var sitt håll och ser på den andre som ett komplement till den egna verksamheten. Men i takt med Coronavirusets ökade effekter på vardagen gäller det att vara kreativ och hitta nya lösningar och samarbeten för att serva sina trogna kunder. På Niklas restaurang finns i dag många extremt duktiga kockar som mer än gärna vill nå ut med sin mat. Samtidigt är det extremt viktigt för Glenn och 7-Eleven att erbjuda extra god service till kvarteret och kunderna.

- Jag bryr mig om mina kunder och mitt kvarter. Niklas är bäst i Sverige på mat och vi är bäst på snabb service, tillsammans ser vi till att alla våra kunder kan fortsätta att njuta av kvarterets erbjudande, trots Coronaviruset. Säger Glenn Lundkvist, 7-Eleven Humlegårdsgatan.

-Det känns jättekul att kunna fortsätta ge mina stammisar möjligheten till riktigt god mat, trots situationen vi befinner oss i. Det är inte samma sak som att bli serverad på restaurangen, men för under 100-lappen är det här riktigt schysst. Säger Niklas Ekstedt. 

Samarbetet startar idag på 7-Eleven Humlegårdsgatan och första rätten ut är Niklas berömda viltköttbullar. Priset för rätten är 95:-. Hur länge samarbetet pågår beror på en mängd omständigheter och var det här samarbetet tar vägen vet ingen i dagsläget.

7-Eleven och Niklas Ekstedt har snabbt satt ihop ett samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta riktigt god mat, trots Coronavirusets påverkan. Både Niklas Ekstedt, (kock) och Glenn Lundkvist, (franchisetagare för 7-Eleven Humlegårdsgatan), ville göra något för alla de kunder som inte längre kan vara ute och njuta av det kvarteret har att erbjuda.

I vanliga fall driver Niklas och Glenn sina respektive verksamheter på var sitt håll och ser på den andre som ett komplement till den egna verksamheten. Men i takt med Coronavirusets ökade effekter på vardagen gäller det att vara kreativ och hitta nya lösningar och samarbeten för att serva sina trogna kunder. På Niklas restaurang finns i dag många extremt duktiga kockar som mer än gärna vill nå ut med sin mat. Samtidigt är det extremt viktigt för Glenn och 7-Eleven att erbjuda extra god service till kvarteret och kunderna.

- Jag bryr mig om mina kunder och mitt kvarter. Niklas är bäst i Sverige på mat och vi är bäst på snabb service, tillsammans ser vi till att alla våra kunder kan fortsätta att njuta av kvarterets erbjudande, trots Coronaviruset. Säger Glenn Lundkvist, 7-Eleven Humlegårdsgatan.

-Det känns jättekul att kunna fortsätta ge mina stammisar möjligheten till riktigt god mat, trots situationen vi befinner oss i. Det är inte samma sak som att bli serverad på restaurangen, men för under 100-lappen är det här riktigt schysst. Säger Niklas Ekstedt. 

Samarbetet startar idag på 7-Eleven Humlegårdsgatan och första rätten ut är Niklas berömda viltköttbullar. Priset för rätten är 95:-. Hur länge samarbetet pågår beror på en mängd omständigheter och var det här samarbetet tar vägen vet ingen i dagsläget.