Birgitta är årets bästa Pressbyråköpman

pressbyran arets kopman

Vid Reitan Conveniences årliga riksmöte som i veckan hölls i Jönköping, utsågs vinnarna av det ärofyllda priset Årets köpman för franchisetagare inom Reitan Convenience olika butiker. Birgitta Sivnert som är franchisetagare av Pressbyrån på MAS Långa Raden i Malmö har visat prov på en enorm omställningsförmåga och är ständigt redo att anta nya utmaningar och hon belönas nu med utmärkelsen Årets köpman.

Varje år utser Reitan Convenience ”Årets Köpman” på 7-Eleven, Shell/7-Eleven och Pressbyrån. Utmärkelsen går till den köpman som under året målmedvetet och framgångsrikt utvecklat sin verksamhet i linje med varumärkets koncept. Det ärofyllda priset delas ut på Reitan Convenience årliga riksmöte då samtliga franchisetagare är samlade.

- Att lyfta fram och hylla personer inom företaget som presterat bra under året är en del av vår företagskultur. Vår framgång ligger i att vi lyckas hitta duktiga och drivna köpmän som hela tiden visar att ingenting är omöjligt. Med priset ”Årets köpman” vill vi visa att vi uppskattar deras hårda arbete, och vinnarna och alla nominerade är verkliga förebilder som motiverar andra köpmän i organisationen, säger Magnus Carlsson, vd Reitan Convenience Sverige.

Priset är baserat på en rad olika mätpunkter inom ledarskap, kvalitet, försäljning och lönsamhet och går till de butiker som varit mest framstående inom alla dessa. De butiker som är med och kandiderar är bäst inom samtliga områden.

Juryns motivering:

Birgitta Sivnert är en köpman som visat prov på en enorm omställningsförmåga, redo att anta utmaningar och en förmåga att navigera när allt runt omkring är okänt. Att då leverera både försäljning och ett enastående ledarskap på det sätt Birgitta har gjort är helt otroligt. Birgitta är en glädjespridare både för kunder och personal på arbetsplatsen. Hon är ett lysande exempel på att trägen vinner.