Skip to main content

Rättelse: Nytt matkoncept på Circle K

circlek italiensk mat


I förra numret berättade vi om Circle K:s nya satsning på italienska produkter tillsammans med Di Lua Di Luca. Och det var just där som rättelsen gjordes, eftersom vi då kallade företaget något helt annat.

Tanken med sortimentet är att kunden själv ska kunna plocka ihop det den önskar till ett mellanmål, lättare lunch eller varför inte fredagsmyset?

Circle K är alltså först ut med att testa detta grepp och det gör man på ett 100-tal stationer. Där erbjuds kunderna detta kit innehållande bland annat salami, prosciutto, oliver, tapenade, grissini och hummus. Även en mindre sallad från Nordic Lunch ingår i konceptet.

- Det är väldigt kul att just Di Luca Di Luca fått fram så fina produkter som är anpassade just för oss i servicehandeln. Vi tror verkligen att våra kunder, som oftast är på väg till något annat, eller har begränsat med tid kommer att gilla det här konceptet. Vi hoppas att fler leverantörer snappar upp detta grepp och kan erbjuda fler anpassade produkter för vårt segment, säger Sara Rencrantz, Senior Category Manager Food på Circle K.