Skip to main content

OKQ8 gör en ”Macken”

I bästa Ica-reklamstil gör nu OKQ8 en serie vilken , precis som ”Macken”, ska skildra det dagliga livet på en bensinmack i Sverige. Och där slutar kanske jämförelsen med den populära 80-talsserien. 
 
Inspirerade av reklamsåpans format kommer fristående avsnitt att utspela sig på en OKQ8-station, där produkter, tjänster och priser görs till en tydlig och naturlig del av handlingen. 


– Vi har jobbat intensivt under hösten med det här, och konceptet kommer att göra ett stort och viktigt jobb för oss på OKQ8, såväl för vår affär och vårt varumärke som internt och mot våra kunder. Det kommer också starkt hjälpa till att driva våra affärsprioriteringar, säger Charlotte Sjöberg Nilsson, marknadschef OKQ8. 


Den första filmen hade premiär på TV4 den 8 februari. Innan dess kunde man se en trailer som verkar lovande. Kanske att Ica-Stig & Co nu får en konkurrent i reklamfilmsåpa-världen?

Klicka på bilden så får du se trailern.