Skip to main content

Hedervärt Silver till Farbror Arne!

triumf annons

 

I tävlingen Svenska Designpriset som nyligen avgjordes, kammade Triumf Glass och reklambyrån Sould hem ett Silver för printreklamen kring konceptet Farbror Arnes.

Svenska Designpriset är en tävling i design och kommunikation som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning, kommunikation och inom liknande kreativa områden.

Vinnarna får Guldmedaljen och diplomet Svenska Designpriset Guld under prisutdelningen. Man delar också ut Silverdiplom av Svenska Designpriset till respektive kategori och vinnarna får möjlighet att använda Svenska Designprisets symbol i sin marknadsföring. 

Svenska Designpriset är 50 procent juryns röster och 50 procent folkets röster. Farbror Arnes-reklamen har stuckit ut lika mycket som succéglassen med saltlakritssmak under denna säsong och priset känns verkligen välförtjänt.


På Soulds hemsida läser vi följande:

”Förra årets lanserades undervarumärket Farbror Arnes med sin linje av exklusiva glassar för finsmakaren, och i år utökades sortimentet med den salta nyheten Saltlakrits. För att fånga in hela Sveriges finsmakare och introducera dom till Farbror Arnes sammetslena värld togs konceptet God smak sedan 1946 fram. God smak som i krämig, himmelsk glass men också som i smakfullhet och känsla för stil sedan 1946 då självaste Arne grundade Triumf Glass.

Konceptet framhäver den långa historien av hantverk på ett trovärdigt och modernt sätt och positionerar Farbror Arnes som ett hemtrevligt alternativ i det glassiga premiumsegmentet. Kampanjens avsikt var att tilltala en medveten och digital målgrupp med höga krav på såväl smak som helhetsupplevelsen av varumärket.”

Helt klart ett lyckat grepp och vi säger grattis till både Sould och Triumf Glass!


skarmavbild 2021 10 20 kl. 15.04.51