Skip to main content

Årets Produkter på Reitan Convenience Sveriges årliga leverantörsträff

ndmgz3kdna4zydsbgsg3_kopia.jpg

Bild: Reitan Convenience Sverige

 

Varje år hålls Reitan Convenience i Sveriges årliga leverantörsträff där samarbetspartners och produkter uppmärksammas för speciella insatser. Årets Produkter tilldelades grillkorv utan E-ämnen och socker samt Nocco Ramonade.

RCS årliga leverantörsträff hölls under dagen på Berns i Stockholm. På plats var medarbetare och leverantörer som tillsammans firade de samarbetspartners till RCS som under året utmärkt sig lite extra. Årets produkter blev för Pressbyrån Nocco Ramonade och för 7-Eleven grillkorv utan E-ämnen och socker, en produktförändring som varit mycket uppskattad bland kunderna.

- Det är fantastiskt roligt att se alla våra leverantörer samlade igen och alla är verkligen värdiga vinnare. Extra kul att en av årets produkter ännu en gång ligger i framkant och främjar hållbarhetsarbetet. Tillsammans med våra leverantörer kan vi ta stora kliv mot en mer hållbar convenience och därmed möta kundens efterfrågan. Detta är helt rätt för oss, och enda vägen framåt, säger Anna Wallenberg, vd, Reitan Convenience i Sverige.

Förutom leverantörer och produkter utses också Årets KAM (Key Account Manager) som i år tilldelades Per Keberg på Coca-Cola Europacific Partners för sin ödmjukhet och förståelse för RCS snabbrörliga affär, hållbarhetstänk och vikten av att få alla att jobba mot samma mål.

Priset för Årets Samarbetspartner delades ut till byggentreprenören Hansa Byggpartner som RCS samarbetat med sedan 2019. Vinsten motiverades bland annat av ett framåtlutat hållbarhetsarbete, exceptionell servicenivå samt ett modernt ledarskap som genomsyrar alla delar av organisationen. 

Dessutom presenterades nomineringarna för årets leverantörer.

För Pressbyrån var de nominerade Lindvalls Chark, British American Tobacco och Fazer Sweden.

För 7-Eleven nominerades Philip Morris, Coca-Cola Europacific Partners och Picadeli.

Vinnarna presenteras på RCS årliga riksmöte och röstas fram av köpmännen på Pressbyrån och 7-Eleven.