Skip to main content

Santa Maria lanserar poppade chips

avh9j2oheaz7mkmthrmz.jpeg

 

Santa Maria lanserar ett nytt sortiment av snacks - Santa Maria Pops. Det består av tre poppade potatischips samt två poppade linschips. - Vi vill erbjuda konsumenten något nytt och spännande, som ett alternativ till de vanliga potatischipsen, Paula Backman, Chief Marketing Officer på Paulig.

Det nya sortimentet består av tre poppade potatischips i smakerna Supreme Cheese, Sweet Chili och Jalapeño Cheese, samt två poppade linschips i varianterna Sourcream & Onion och Grilled Paprika.

Snacks är en kategori som har vuxit kontinuerligt över de senaste åren och spås fortsätta den positiva utvecklingen. Bland trenderna märks ett sug efter nya ingredienser och texturer, 7 av 10 svenskar* vill testa nya typer av snacks. Lättare alternativ med mindre fett står också på önskelistan. Samtidigt är det de breda smakerna som fortsatt lockar flest konsumenter.

- Vi gör alltid omfattande konsumenttester inför varje lansering och det är förstås extra viktigt när vi nu ger oss in i ett helt nytt segment för Santa Maria. Vi har genomfört hundratals smaktester både med egna medarbetare och vår externa smakpanel, som består av representanter ur allmänheten. Ingen produkt passerar nålsögat utan att ha presterat toppresultat i testerna, säger Paula Backman.

Santa Maria Pops finns i butik från vecka 3.

*Källa: GlobalData, Opportunities in Western European Savory Snacking report 2022

Foto: Santa Maria / Paulig

obe9jx70m50eo7dcsqsf_kopia.jpg

Paula Backman