Skip to main content

Branschmässan storsatsar på upplevelsen

gn600zzye5qrx0wnhrhq_kopia.jpg

 

I mars är det dags igen för branschmässan Fastfood, Café & Restaurant Expo. Förutom produktnyheter och trendspaningar, utlovas ett nytt koncept kallat Experience Area. 

Den 8:e mars öppnas portarna till Kistamässan i Stockholm för de leverantörer, inköpare, kockar och matfantaster som vill nätverka med branschen. Hittills är över 250 utställare bokade – allt från lokala till internationella aktörer. 

Lennart Wallander från Food&Friends kommer att vara på plats som programledare för mässans nytillskott, Experience Area. Här kommer besökarna att få möjlighet att smaka av och uppleva råvaror på ett helt nytt sätt. Unika smaker och otippade kombinationer utlovas för de som vågar.

- Detta år har vi satsat mer på själva upplevelsen än tidigare. Vi vill uppmana besökarna till att våga prova nya råvaror, smakkombinationer och matlagningstekniker redan på plats. Vi hoppas på att kunna utmana en eller två förutfattade meningar under mässdagarna, och bidra till fler vågade menyer under det kommande året, säger Lisa Zenovon, Business Area Manager på Easyfairs Nordic.

Bland talarna kommer vi bland annat få höra måltidsekologen Ola Albrektsson dela med sig om varför insekter är framtidens proteinkälla. Även Martin Nordin kommer att finnas på plats för att ge sina bästa tips på hur man skapar umamismak av svamp. 

Är du nyfiken på vad mer Fastfood, Café & Restaurant Expo har att erbjuda? Besök mässan i Stockholm den 8–9/3 2023. Har du ingen möjlighet att besöka denna mässan i år, så finns det ytterligare en chans i Malmö 20–21 september.