Skip to main content

Conveniencehandeln i en lågkonjunktur

img_5419.jpg

 

Conveniencehandeln i en lågkonjunktur är temat för CSS Meetings for Inspiration den 27 april. Vi välkomnar dig till en inspirerande förmiddag i Svensk Handels hus, där vi fokuserar på hur det konjunkturella läget kommer påverka conveniencehandeln och dess konsumenter. Dagens talare är bland annat Emma Hernell, VD på HUI Research och Julia Olsson från Orkla Foods Sverige.

Vad?

Förmiddagen kommer att ge dig chansen att sätta dig in i conveniencebranschens förutsättningar och utmaningar. Conveniencehandeln är en speciell bransch och det är därför viktigt att förstå hur det ekonomiska läget påverkar konsumentbeteendet i branschen. Hur kommer conveniencekunderna prioritera sina utgifter och vilka utmaningar väntas branschen möta?

Emma Hernell, VD på HUI Research kommer att berätta om det ekonomiska och hur detta påverkar konsumenterna. Hur kommer kunderna i conveniencehandeln att prioritera när pengarna räcker till mindre? Med över 50 års erfarenhet av samhällsanalys ger HUI en bild av vad branschen har att vänta framöver.

Julia Olsson på Orkla Confectionary & Snacks kommer att berätta om betydelsen av att göra de små stunderna större. Med en portfölj innehållandes allt det goda i livet delar Orkla Confectionary & Snacks hur de sätter fokus på de trygga upplevelserna under rådande lågkonjunktur.

Vem?

Konceptansvarig/Nätverksansvarig/KAM/Kategorichef/Marknadsansvarig/Regionansvarig/HR-personal/Försäljning/ledning, hos såväl kedja, grossist och leverantör.

När?

Torsdag 27e april kl. 08:30-12:00. Frukost serveras från klockan 08:30, seminariet börjar 09:00

Var?

Svensk Handels hus på Regeringsgatan 60.

Hur?

CSS Meeting for Inspiration i ingår i ert medlemskap i CSS Networking Program och ni kan gärna delta flera från ert företag utan kostnad.  

Anmälan görs senast den 20 april till:
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

Välkommen!

Convenience Stores Sweden (CSS) är en branschorganisation som ägs av sina medlemmar och som arbetar för branschens och den enskilde företagarens bästa. Genom CSS Networking Program skapas ett starkare samarbete mellan branschens kedjor, grossister och leverantörer i syfte att utveckla branschen, höja omsättningen och antal kundbesök i butik.

Foto: Maria Mannebratt