Skip to main content

Nyhet från Aroma och Hemmakväll

vlmocwillnhycw9td4yx_kopia.jpg

 

I september lanserar de två företagen tillsammans en ny mystisk, godissmak där tanken är att kunderna ska få gissa vilken smak godissorten har. Just därför har den fått namnet Mystery Flavour.

I slutet av augusti inleds tävlingen "Gissa smaken" i Hemmakvälls butiker och då är det upp till besökarna att försöka avslöja “the Mystery Flavour” genom att köpa några hallon, smaka på godiset och tävla med sin gissning på sin lokala Hemmakvällbutiks instagramkonto. Utöver chansen att vinna äran för att gissa rätt smak finns det även en stor tivoliask med godis i prispotten. Carina Norman, marknadschef på Aroma, ser fram emot att ta del av alla gissningar.

- Jag tror att det här kommer att bli en riktig snackis och en rolig sådan! Det ska bli superspännande att se om besökarna lyckas luska ut vad det är för smak. Utan att säga för mycket kan jag berätta att den egentligen inte är särskilt svår, däremot är den väldigt lik andra smaker så lite klurigt blir det nog ändå, säger Carina.

Det var i våras som lösgodisansvarige Ole Lindell kom på konceptet Mystery Flavour och efter bara fyra veckor hade Aroma tagit idén till handling. Under produktionsprocessen har den största utmaningen varit att skapa en färglös men ändå lockande godissort, utan att kompromissas med smaken som skulle vara tydlig och god. Carina Norman menar att projektet har varit möjligt tack vare en flexibilitet och ett positivt mindset hos produktionen som drivs från en av Aromas fabriker i södra Stockholm. 

- Det kluriga var att ta fram en arom som är neutral samtidigt som godiset fortfarande ska se gott ut, men vår produktionschef älskar utmaningar som dessa. Han är som vår egna Willy Wonka, säger Carina innan hon avslutar:

- Vi är väldigt glada över det här samarbetet med Hemmakväll. Mystery Flavour är ett otroligt kreativt koncept och jag är säker på att det kommer att bli succé. Det enda jag oroar mig över är att godissmaken kommer vara så pass populär att den tar slut.

Källa och bild: Hemmakväll