Skip to main content

Pressbyrån sätter nytt ljus på kanelbullen

skarmavbild_2023-09-26_kl._11.35.40.png

 

Den 4 oktober infaller kanelbullens dag. Pressbyrån hyllar kanelbullen i en snygg och något annorlunda kampanj. Med Pressbureaun, Bûlle de Kanelle och J'adore Kanél de Bulle uppmärksammas kanelbullen med en lite fransk touch.

- Pressbureaun kändes som en stilfull fortsättning på vårt arbete med visa vad Pressbyrån är för olika människor i olika situationer, precis som när vi bytte namn till Bögbyrån och Bananbyrån. Jag är övertygad om att våra kunder ser det roliga i kampanjen och att vi än en gång uppmärksammar Kanelbullens dag på ett annorlunda sätt, säger Lennart Schultz, marknads- och kommunikationschef på Reitan Convenience Sverige, till tidningen Resumé. 

- Vi har fascinerats över hur mode- och parfymreklam kommer undan med så intetsägande budskap och ”platta” bildval. Så vi testade själva att se just hur långt vi kunde dra idén, med hjälp av den lilla franska vi kan, säger Henrik Billing, kreatör i arbetsgruppen på Åkestam Holst.

Bild: Pressbyrån