En bättre resa till Preem almost@home
Preems årliga leverantörsträff hade temat En bättre resa och känslan av almost@home.
- Väldigt trevligt ordnat med information, prisutdelning, mat och mingel på Eatery, säger Susanne Ankarkrans från CCS som deltog på träffen.
Dagens konferencier var Magne Nilsson och för inledande information stod Preems vd Magnus Heimburg och Patrik Thulin, vd Retail Academics. Efter paus och mingel var det så dags för prisutdelningen i de fyra olika kategorierna.
Nominerade i Årets Samarbeten var Lantmännen, Eurobrands och Nic och det blev Eurobrands som tog hem segern, bland annat med följande i motiveringen: Det här samarbetet är ett tydligt exempel på hur teamwork och engagemang kan skapa en vinnande strategi.
Nic fick revansch i kategorin Årets leverantör där man vann och där även Lindvalls och Hall Miba var med i matchen. Utdrag ut motiveringen: Preem har lanserat ett nytt koncept inom leverantörens område och hjälpen har varit ovärderlig för att få fram sortiment och marknadsmaterial.
Årets raket stod mellan XQS och Pizza från Tonys. Det förstnämnda företaget tog priset med bland annat följande i motiveringen: Årets raket är en verklig stjärna på Preem. Varumärket visar en imponerande tillväxt månad efter månad, och framgången bara fortsätter.
Årets KAM blev Johnny Persson på Arla Foods. Detta i god kamp med Anna Speiner, JDE och
Josefin Gustafsson, Coca-Cola. Motivering: Snabb idespruta, driver framåt och ser helheten på affären. Årets KAM bockar av samtliga punkter. Vi tackar för flera år av tajt samarbete och ser fram emot många till.
I vimlet: Susanne Ankarkrans, CSS
Sammanfattat av: Gunilla Pihlblad
Foton från Preem