Skip to main content

Nostalgi och rosa fluffighet i Triumf Glass nyheter

mynewsdesk_ny.png

 

Det är alltid lika kul att presentera årets glassnyheter. Först ut är Triumf Glass som valt att satsa på två vitt skilda smakriktningar med den supersalta Hockeypulver i ena änden av smakregistret. I den andra finns den fluffiga Marshmallow som lever upp till allt som premiumvarumärket Farbror Arnes står för.

Det känns som en lysande idé att koppla ihop sig med det anrika godisföretaget Grahns och göra en ny glass med deras 60-talsklassiker Hockeypulver som grund. Triumfs glassmästare har verkligen provat sig fram, varsamt och för hand, för att få till den ultimata smaken som man betecknar som en revolution på området. Det är dessutom ett enkelt och tacksamt tema att leka med i marknadsföringen. Innehållsmässigt beskrivs den som en lakritsgräddglass med salt lakritsfyllning, doppad i lakritsöverdrag med hockeypulverströssel.

 

hockeypulver.pnghockeypulver._produkt.png

Ett oväntat samarbete med potential och möjlighet till rolig marknadsföring.

 

 - Vi på Grahns är väldigt glada att vi tillsammans med Triumf Glass har tagit fram Hockeypulverglassen. Vi är övertygade om att den kommer att tilltala och glädja många nya, men också trogna, Hockeypulverkunder, säger Jesper Lööw, CEO på Grahns.

lemon_curd.pngmarshmallow.png

Farbror Arnes båda nyheter lever upp till varumärkets inslagna linje.

 

Årets minst lagoma nyhet finns så klart inom premiumvarumärket Farbror Arnes. Med den fortsätter man att skapa innovativa smaker och inte minst - sätt att presentera dem. Det är färgstarkt och fluffigt och det är Miss Marshmallow som lockar till inköp av krämig gräddglass med smak av marshmallow doppad i mjölkchoklad med krispiga kaksmulor.

Dessutom introducerar man ytterligare en Farbror Arnes: Lemoncurd i limited edition. Lika krämig gräddglass men nu med citronsmak och citronsås doppad i vit choklad. Följer strategin kring varumärket, att det ska vara unika smaker och kvalitet. Observera att denna produkt endast kommer att finnas i begränsat antal, så kolla med din leverantör när du kan få sälja den.

 

nicks.png

Nytt sockerfritt alternativ.

 

Utöver dessa nyheter fortsätter Triumf Glass samarbetet med Nick’s som i år förstärker sortimentet med ett sockerfritt alternativ i form av Mango passion. Den beskrivs som krämig vaniljglass med en swirl av mangosås, doppad i vit choklad med bitar av syrlig passionsfrukt. Helt fri från tillsatt socker, palmolja och gluten. 

Nyheterna börjar rulla ut i hela convenience-branschen under vecka 7. Men redan från nästa vecka finns Farbror Arnes Lemoncurd limited edition, Farbror Arnes Marshmallow samt Hockeypulver på Pressbyrån och 7-Eleven.

Som vanligt skickar vi med en uppmaning till alla er som har nöjet att få sälja årets glassnyheter, oavsett märke, till konsumenterna. Ta in nyheter så snart det är möjligt och se till att visa ordentligt att de finns i just din butik!

Text: Gunilla Pihlblad

Foton från Triumf Glass