Skip to main content

Sveriges bästa station är Gulf Härnösand

x1000w-gulf_harnasand_kopia.jpg

 

Organisationen Sveriges Servicestationer (OSS) har sedan 2006 delat ut priset ”Årets station” för att uppmärksamma Sveriges bästa station inom drivmedelsbranschen. I år tar Gulf Härnösand för andra gången* hem priset.

Syftet med priset är att lyfta duktiga entreprenörer inom service- och drivmedelsbranschen. I år går priset till Gulf Härnösand med motiveringen:

“Gulf Härnösand har genom tydliga mål och stor uthållighet etablerat sig som en mat- och bageridestination i hela Västernorrland. Systrarna Angelica och Sophie Engström har för varje år utvecklat både sin verksamhet och lönsamhet. Stort mod och tydligt ledarskap präglar både deras strategiska och operativa val. Gulf Härnösand är en framgångssaga och ett föredöme för hela branschen, som fått många utmärkelser och erkännande under åren. Det är med stor glädje Organisationen Sveriges Servicestationer för andra gången* utser denna exceptionella station till Årets station.“

- Det är med stor ödmjukhet och tacksamhet vi får ta emot branschens mest prestigefyllda pris – Årets Station. Att få denna utmärkelse betyder otroligt mycket, inte bara för mig utan för hela vårt fantastiska team. Att driva en station är inte bara ett jobb, det är en passion, livsstil och en möjlighet att få göra skillnad. Varje dag jobbar vi tillsammans för att skapa och utveckla en plats som inte bara möter förväntningar utan överträffar dem. Och detta pris är ett bevis på att vi har lyckats. Det här känns såklart superhäftigt och vi är alla otroligt stolta över denna utmärkelse, samtidigt som det sporrar oss att vilja fortsätta resan att utveckla vår verksamhet, till framtidens servicestation, säger Sophie Engström, stationsinnehavare och delägare på Gulf Härnösand.

* Gulf Härnösand fick utmärkelsen Årets station första gången 2012, men då under varumärket Shell.

På bilden ovan: Stationsinnehavare och delägare Angelica Engström, översta raden andra från vänster, och stationsinnehavare och delägare Sophie Engström, nedersta raden i mitten, tillsammans med personal på Gulf Härnösand.

Källa och foto: Organisationen Sveriges Servicestationer (OSS)