Skip to main content

Krönika: Humble Group satsar på convenience i år!

pa.jpg

 

Börsnoterade Humble Group satsar stort och kommer under 2025 att synas ännu mer i convenience-handeln. Med flera egna fabriker så äger vi hela värdekedjan från produktion till konsument. Inte minst gäller det sockerfria produkter som ligger helt rätt i tiden. Vi kommer att ta mer plats hos kedjorna med våra varumärken då vi verkligen är på gång!

Själv har jag tillsammans med de några av våra bolag gjort en turné och träffat många av kedjorna inom convenience. Vi märker att intresset är stort och att man tycker det är spännande att se vad Humble Group, en svensk företagsgrupp med 47 bolag som omsätter åtta miljarder, kan åstadkomma.

Även om vi är ett just ett börsbolag så är vi samtidigt en underdog som utmanar befintliga leverantörer både vad gäller priser och kampanjer. I första hand kommer vi bland annat att synas på Pressbyrån, 7-Eleven, OKQ8, St1/PLOQ samt Circle K.

Förutom det sockerfria sortimentet har vi bland annat energidrycker, bars och dadlar. Produkter som också ligger rätt i tiden. De bolag som utgör basen för vår framstöt är Pändy, Wellibites, Tweek, True Dates och Mellow Bars som vi producerar själva. Genom ett avtal med Orkla finns också Fun Light med i en ny ready to go-variant.

Jag har verkat inom servicehandel/convenience i många år och vet att det är nu det behöver hända saker. Svenskt godis står högt i kurs utomlands, det vet vi inte minst genom vår nyligen genomförda medverkan på världens största godismässa ISM. Vårt lösviktskoncept Gottmix ska vi ta utanför Sveriges gränser, vi satsar på export och lösvikt är en viktig del av den satsningen. Men vi behöver också lyfta fram produkter som kanske inte har lika stora volymer, men som konsumenterna efterfrågar.

I samband med den satsningen på export så lanserar vi även sju stycken swedishcandy.com-påsar som fördelas i olika kategorier. Där blandar vi det bästa av lösvikten och paketerar det i snygga 100-gramspåsar för att nå ut till världens alla konsumenter.

Som grädde på moset har Humble Group och Menigo påbörjat ett samarbete gentemot alla kedjor i Sverige. På så vis blir vi en total distributör av det torra och tempererade sortimentet och kan gå ut och vara med på alla upphandlingar som kommer, stora som små.

Så räkna med oss och välkomna med förfrågningar alla kedjekunder inom både convenience och dagligvaruhandel. Vi står redo att växa tillsammans med er.

PA Melander
Commercial Director

Humble Group AB (publ)

humble_group.jpeg