Skip to main content

Ny matupplevelse längs de svenska vägarna

ck nytt butikskoncept 450

En ny matupplevelse har lanserats längs de svenska vägarna när Circle K slagit upp dörrarna till sitt nya butikskoncept. Först ut är Circle K Munkebäck i Göteborg.

Circle K har de senaste åren gjort flertalet satsningar för att bredda materbjudandet och höja kvaliteten – allt för att erbjuda resenärer ett varierat utbud av god, färsk och hälsosam mat. Bara i år har man lanserat det vegetariska konceptet Vego-Vägar, två riktiga ”Håll Käften”-burgare tillsammans med hamburgerrestaurangen KÄK samt utvidgat sortimentet av nyttiga mellanmål och butiksgjorda smörgåsar och fikabröd.

Nu tar Circle K nästa steg i satsningen genom att öppna ett helt nytt butikskoncept med fokus på matupplevelsen. I det nya konceptet presenteras ett bredare vegetariskt utbud, ett nytt utbud av pizza och sallader och ett helt nytt mexikanskt sortiment framtaget i samarbete med Santa Maria. Medarbetarna på stationen har även gått en mer omfattande matutbildning än tidigare då den dagsfärska tillverkningen har ökat. För att göra det enklare för kunder att pausa längs vägen finns även fler sittplatser och parkeringsplatser liksom gratis wifi.

– Vi är otroligt stolta över den resa vi har gjort mot att bli en ännu tydligare matdestination och vi har stora planer för framtiden. Det handlar om att erbjuda människor god och hälsosam mat längs vägen och vara en plats där de vill stanna till för att vila, äta och umgås. Oavsett behov så ska vi finnas där för att underlätta resan, säger Sara Rencrantz, Senior Category Manager Food hos Circle K Sverige.

ck nytt mexikanskt utbud 450

Circle K är just nu inne på en spännande resa där maten har fått en central roll. Utöver satsningar på att bredda matutbudet har även en egen Food Academy startats där medarbetarna utbildas i mat. Från slutet av år 2018 kommer alla Circle K:s fullservicestationer ha minst en utbildad Food Captain med ansvar för kvalitetssäkring och för att driva matsatsningen framåt.
Under de kommande månaderna kommer även Circle K Varberg Nord och Circle K Länna i Stockholm byggas om enligt det nya konceptet.

Det nya butikskonceptet innehåller:
• Uppgraderat hamburgarerbjudande
• Uppgraderat sandwicherbjudande
• Fräscha och nyttiga sallader
• Helt nytt mexikanskt utbud i form av burritos, nachotallrikar och sallader framtaget i samarbete med Santa Maria
• Stenugnsbakad pizza som toppas med färska råvaror
• Det breda utbudet av korv finns kvar
• Hälften av nyheterna i matutbudet är vegetariska
• Ny inredning
• Ökad yta och fler sittplatser
• Wifi till alla kunder
• Medarbetare utbildade med fokus på mat

ck fika 450